Uska

Snart är jag färdig utbildad Uska.
Det ska bli så jäkla skönt, men om jag ska börja jobba eller studera vidare vet jag ej. Om jag väljer att studera vidare. Så kommer jag att läsa till socionom. Mina lärare är på mig att dem tycker att jag ska läsa till socionom eller SSK. Men i detta läget är jag inte sugen på SSK jobbet. Dem har inte alls samma kontakt med patienter som vi USKor har. Ja har pratat med många SSK som både varit i malmö och Lund och jobbat inom olika vårdområden. Men dem säger att dem som kan mest om patienterna är alltid våra Uskor. Och så är de.
Man kanske inte tror det, men tom läkaren kommer och frågar oss hela jäkla tiden =) Men det kan vara för att jag har en bra handledare, inte vet jag.

Men jag får se hur jag gör. Och om jag inte läser vidare nu så kan jag alltid göra det sen. Är ju inte så gammal =)
Jag har fått jätte bra omdömen från praktiken. Och dem trivs med mig och det är så jäkla skönt.
Fast jag har iförsig aldrig varit på ett jobb där dem inte tyckt om mig, men nångång ska bli den första. men jag hoppas inte det ;)

Tyvärr är det så att infen påminner mycket om ett äldreboende. Och jag slutade med det för de var inget som intresserade mig.
Men här e jätte trevliga arbetskollegor så det är ju skönt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0