Kan man leta fel

Varför gör vissa männsikor så. Dem letar fel för att dem ska få något att bråka om. Seriöst.
Jag kan inte förstå hur mn vill att ens liv ska bestå av så tragiska saker. Men det är ju självklart upp till var och en. Man ska inte skylla på andra hur ens sits ser ut.
Jag är som sagt arbetslös nu. Jag har varit arbetslös i en vecka och jag håller på att spy..
Nu ska jag plugga visa dagar osv, men ändå. Att bara gå och lulla runti samhället är inte min grej. men jag har tyckt d var onödigt att söka nytt jobb eftersom jag bara kan vara där i 4 vecko. Sen ska jag ut på praktik inom sus med barn =)
Så de känns dumt att ringa runt för att se om dem behöver någon i 4veckor =/. men jag ska göra det ändå eftersom jag tror inte att jag kommer palla gå hemma.
Men jag hoppas att allt löser sig för mig och att jag får det yrke jag vill.
Jag funderar mkt på att läsa vidare. Jag funderar på socionom, förskolelärare, eller sjuksköterska. Men detta är fortfarande funderingar. Så det är något tiden får utvisa =)
Men jag måste pluga upp mina betyg. Fast jag gick ut med MVGo Vg i alla betyg från Usk utb. Så räcker inte det. Utan jag msåte läsa upp alal kärnämnena. så jag har skit bra betyg där. =/ Känns mindre roligt. Funderar på att börja läsa på malmö folkhögskola. Eller komvux. Jag får se hur jag gör. Jag ska prata med skolorna först. =/. Ja har as svårt för matte =/. men som många säger så är det ju många år sen jag pluggade matte. Det kanske har vänt. ( men det tror jag knappast).
Nä, nu ska jag plocka undan här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0