Trevligt med trotsande barn Wihoooo

Julia har sovit borta sen i torsdags, saknar denna tös något sjukt mkt. =) Även om jag har träffat henne under dessa dagar hon har varit hos mamma o Jörgen känns det som en evighet sen jag såg henne sist=/. Isack har sovit hos mamma o jörgen sen hos oss sen hos dem igen osv. Men han ville hem igår. Tog 1 timme sen började han bråka med oss igen. Tröttsamt. Men så länge man talar om för sig själv att detta är en jobbig och lång fas dem går igenom. så klarar man sig. Ibland känns det som om vattnet rinner över bägaren. Och då blir det att ta 100 djupa andetag ;)
Men just nu har jag en påg som gör allt för att få min uppmärksamhet. GLÖM DE. Jag har berättat att jag ska med glädje lyssna på honom nä han plockat upp det han kastade på golvet. Och när han har bett om förlåtelse.
WIHOOOO Jag vann. Han har bett om förlåtelse och plockat upp strumpan han kastade på golvet. 1 -0 TILL MOI =)
Nä skämt å sido. Man får inte bli en "mes" som förälder. Vi är inte till för att vi ska var kompisar med våra barn. Vi är föräldrar. Det är vi som ska leda in dem på rätt väg, det är vi som ska uppfostra dem till något stort, det är vi som ska vara dumma, elaka, snälla, förstående, osv osv.
Att lägga en hand på ett barn anser jag är sjukt.
Att man som vuxen ska behöva använda slag. Kvittar om ni kallar de en klapp på arslet. eller vad fan ni kallar det.
För några dagar sen snackade vi just om detta. Hej vilt. Som jag sa till dem så anser jag att det är något sjukt i huvudet på dem som måste "klappa" till sina barn som dem kallade det.Helt jävla sjukt.
Har man inte mer förstånd än att ta till sina händer när det kommer till dem tuffa biten. Nä.. det ser jag som en stor svaghet.
Nu slutade denna diskussionen med att Jag var as förbannad. Mn vill dem vara små ynklinga mesar som måste ge sig på ett barn som är ex antal strl mindre än dem själva. Fegt
Nu kom jag inpå helt annat än vad jag skule skriva från början, men nu ar jag fått ur mig detta oxå. =)
HAHAHA..
Något jag tycker är ännu sjukare är att en vuxen männsika kallar ett barn mes, fjolla osv. Har pratat med en psykolog om detta. Och det denna psykologen sa var att det är denna männsika som säger detta om mår så dåligt med sig själva. Och denna psykolog med flera tycker att vi ska förbjuda kontakt mellan dessa två. Om det fortsätter så ska vi säga ifrån att han ska sluta annars så får dem säga upp kontakten. För nu räcker det. För tom när en barnpsykolog säger att denna männsika skadar barnet i fråga så måste man agera. Så det ska vi göra from nu.
Nu ska jag titta på när Isack leker md sin nybyggda tågbana.
Hur är ni som föräldrar?. Leker ni mkt med era barn?
Jag är dålig på det. Tycker det seriöst är bajstråkigt att leka AHAHHAH .. Snacka om att mamma hjärtat får ångest varje gång barnen frågar. SKA VI LEKA. =/. Mitt svar blir alltid. Nä, men vi kan spela spel HAHAH
Usch vad hemsk jag är.
(Jg leker ibland med dem, men jag tycker det är svin tråkigt=/ )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0