Salomon Schulman- den svarta doktorn

För ett antal år sen så var Julia väldigt sjuk. Hon hade enorma magsmärtor, svimmade pga sin smärta.
Vi fick ingen hjälp på vc. Vi bnörjade känna oss som några hypokondriker.
Läkarna på VC tog trots allt prv på allergier på henne. Men det var inget.
När vi träffade Salomon så lyssnade han på oss, han tog nya kontroller.
Vilket visade sig att hon reagerade lågt på mjölk. Han berättade att barn kan få symtom fast det inte visar sig på provet. Så vi skulle testa ett tag att vara utan mjölk. Det gjorde vi. och allt blev genast bättre.
Ett bra tag därefter så var vi på en vanlig kontroll, men just under denna perioden var Isack jätte jobbig.
Men jag trodde bara det var trots.
När Salomon frågar mig om dem har tagit några tester på Isack så sa jag ju nej. Han har ju inga symtom alls.
Han e stökig och bökig..
Då säger han. Ja men det kan sätta sig på humöret. Så då var d igång igen. Isack tog prover.
Mkt riktigt var han allergisk. Och det visades tydligt på provet.
Så där satt vi med en flicka som inte kunde dricka eller äta något med mjölk för då blev hon jätte dålig. Men enligt proverna så hade/har hon ingen mjölk allergi.
Sen sitter vi med Isack, hans prover visar tydligt att han ej tåler mjölk. Men han däremot har inga symtom.
När vi slutade med mjölken till Isack så blev hans humör så mkt bättre.
Han blev lugnare. Vi gjorde om provet för nån vecka sen och det visar att hans mjölk allergi blivit lite värre. Så det blir att bruka allvar.. =/
Men så e livet..
Dem växer kanske ifrån det, så som jag gjorde.
Men jag vill verkligen ge salomon den beröm han förtjänar. Han kollar inte i sina fina papper osv. Han ser barnet, lyssnar på föräldrarna.
Han är svensk författare, översättare och barnläkare samt barnpsykiatriker. Han är en grym männsika med hjärtat på det rätta stället, och en hjärna som fungerar. Han är underbar..
Jag tackar verkligen att vi träffade honom. Skulle aldrig få för mig att gå ner på vc korkade läkare, om det inte är AKUT.
Ringer alltid honom först.
Plus att Isack är aldrig rädd för att gå dit. Isack kallar honom den svarta doktorn. För han har svar kappa eller kavaj. Det låter lite roligt när Isack berätar att han ska till den svarta doktorn. då tror genst folk att läkaren ska vara mörkhyad. Men så är det inte.
Jag ,Vi trivs med Salomon Schulman som vår barnläkare. =)

http://www.sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/article269317/Motet-med-manniskor-viktigast.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0