Hemma

Jag har precis kommit hem från skolan. Tänkte först hämta barnen direkt. men det gör jag INTE. Jag ska se till att leta fakta till mitt arbete sen ska jag se hur långt jag hinner med att skriva om det. Sen ska jag göra stödord som man får ha med sig på redosvisningen =)

Men den läraren brukar säga att man får ha stödord, sen helt plötsligt säger hon. Alla vänder på papperna, för ni får inte ha stödord längre. så det e bäst att lära sig allt nu.

Men ju mer man kan lära sig utan att äsa på papper, ju mer stannar. Och ska man jobba med Vårdtagare,/ pat så ska man ha en bred kunskap. Så det e ju alltid ett plus i hjärn banken. Som tyvärr inte alltid fungerar hos mig =/ . Jag börjar blir bättre på att komma ihåg =)
Får se hur länge det håller ;)

På jobb osv så är jag en jävel på att hålla allt i huvudet osv. Lär mig snabbt som fasen.
Men hemma är jag og den mest yrhöna som jag känner =/ Gör av med allt , glömmer allt osv =(


Jag och några läkare under min praktik satt och snackade. Ja hamnade ensam usk med 5 läkare i ett rum. Under rasten.
Väldigt trevliga läkare=)

Men då satt vi iallafall och pratade, och ofta är det så att om man jobbar inom vården så tar man all sin empati och förståelse på dem som VERKLIGEN behöver det.
Man gör sitt jobb hundra % , så när man kommer hem. Orkar man inte att folk gnäller om förskylning, huvudvärk, mm .
För då har man under 8 timmar, jobbat så nära patienter, som ligger inför döden.
Och orka då att någon gnäller. HAHHA

Men det stämmmer.
För Tony säger ofta. hur fan kan du jobba inom vården som inte ens kan tycka synd om mig som har ryggskott. =/
Men där kom frklaringen.

SJÄLVKLART visar man ju att man bryr sig, men kanske inte på samma sätt. Vilket är fel. som den läkaren sa. Miste vi en pat, så kommer det en ny inom 3 timmar ( Kan ta längre tid om anhöriga ska hälsa på pat när den är död osv. det beror på) Men vi säger tre timmar, så har vi en ny.
Men mister vi någon som står oss nära, så tar aldrig sorgen slut. Man kan till slut behärska sorgen, men det innebär inte att det har upphört.
Så vi kom fram till att v ska vårda våra nära och kära på samma sätt som man vårdar sina pat om inte bättre.
=)
Och det var ju klokt sagt =)

Nä, nu kallar toan på mig, måste slå en drill HAHAH =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0