Ibland kan allt bli så fel, när man menar väl

Ja så kan det faktikst vara. Syftar inte på något speciellt.
Men jag kan ibland känna att Oj här borde jag reagerat annorlunda eller gjort "rätt".
Men jag och en av mina läarare satt och pratade om barnuppfostran.
Så sa hon.. Man gör oftast det man tror är bäst i just den situationen.
Om det inte handlar om att slå, lappa till , eller "bara" ge smisk.. Vad då bara ge smisk..
Nä, usch säger jag.
Fattar inte dem personerna som kan slå sina barn. Jag anser att smisk är att man slår dem. För man trycker ner isina barn för att den vuxna ska få känna sig som en härskare . äsch inte vet jag. men nååt fel måste det vara.
Men det e sant.
Jag gör mitt handlade som jag anser e bäst för stunden. Men det kanske inte blev så pedagogsikt.
Jag kan höja rösten till mina barn, men skule aldrig ta tag i dem på ett olämpligt sätt.
Det var bara ett exempel.
Nu ska jag nanna.
Och jag tackar Tony, barnen och pappa för en trevlig kväll. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0