Tänk Tänk Tänk

 

Jag är snart färdig. Nu e det bara 7 dagar kvar. Jihooo
Jag har fått ett jobb.
Som jag sagt innan vill jag endast ha tim vik, eftersom när jag gjort kllart min prövning så vill jag jobba på SUS (tror jag) med sjuka barn.
Jobbet jag har fått nu är på ett LSS med barn/tonåringar. Ska blir riktigt roligt.
Hoppas jag inte blir skrämd ;)
Idag är det skolan som vanligt.
Jag kan känna en jäkla stolthet över mig själv.
Jag är tvåbarnsmamma, men jag har fan inte varit bortafrån skolan mer än MAX 7 ggr sen vi började.
Det e riktigt nasj. Efetrsom jag tar min utbildning på allvar så har jag sett till att någon som barnen litar på har vabbat. Antingen har det varit tony, min styvfarsa eller så har dem varit med på mammas jobb.
Jag kan förstå om de hade varit riktigt sjuka eller legat inne. Klart att man vill vara med sina barn.
Men man är två om saken. och Tony har alltid tagit sitt ansvar som en jäkligt bra pappa.
Det är en självklarhet att man turas om att vaba. Är det så att jag verkligen inte kan vabba på min tur. då är det inte svårare att Tony tar det igen.
Vi satt på sekten härrom dagen så säger en där. Jag har inte hunnit ** för jag är ensamstånde. Jag har så mkt annat för mig..
Sektens ledare började garva och sa nåt i stil med att. Man är väl inte handikappad för att man är enamstående.
Ledare är då också ensamstående, jobbar,tränar osv..
Klart att allt blir jobbigare om man är en. Om man har jobb. Är man hemma så är det ju ingen fara för då behöver man ju inte vaba osv
Menjag kan komma på mig själv att jag många ggr säger. Om jag hade haft körkort så hade allt varit mkt lättare.
Jo det är klart att det hade varit lättare, men hur svårt är d egentligen att ta buss.
Om man ska vara ärlig så är det ganska smidigt.
Men det hade ju varit ännu smidigare med körkort. ;) Hihih
När jag är klar med utbidningarna så ska jag börja med teorin. Och köra med Tony.

 

Jag har inte bestämmt mig om hur jag ska göra, Ska jag fortsätta att läsa direkt eller om jag ska jobba. Risken är att om jag börjar jobba. Så kommer aldrig den dära utbildningen =/
Men jag får se hur de blir.
När jag är klar med mina studier så ska Tony börja med att studera upp sina betyg. För att han funderar på att söka in till högskolan sen liksom mig, men dock är det inte samma utb =)
Nästa fredag så ska jag på två fester. HAHAH
Först ska vi ha en avslutings"fest" i skolan, efter det så ska klassn hem till en annan i klassen. Ska bli super trevligt.
=)
Nu ska jag plocka undan här hemma sen ska jag bege mig till skolan.
Ikväll ska förmodligen jag och Sylwia på dans.
hoppas att hon kan =)
Fast jag är helst slut så hoppas jag att hon kan =/. hade i försig hellre sovit hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0