ÅNGEST

Måste få skriva av mig en sak som jag har mått så dåligt över.
Där var en patient som legat hos oss ett tag och han var väldigt härlig och älskade attskoja och när man skojade tillbaks.
Hans fru var helt fantastisk. Denna man hade metastaser i hela rygen som man försökt ta bort. Så han var ihop klaffad med klaffrar från nacken ner till svanken. Han hade as ont. Men var en härlig gubbe ändå. Han kan ha varit kring 60 års åldern. Men en dag så var han riktigt duktig han gick till toan själv med ett gåbord och han behöb´vde bara lite hjälp men inte mycket. Han ville sitta där inne på toan för att raka sig och fixa till sig osv. Efter ett tag så frågar han varför han inte får smärtstillande innan han ska upp och göra saker. Och jag sa vet inte utan det är systrarna som har hand om med osv Men jag sa att jag höll med honom och frågade har u ont nu. så säger denna man Ja. Och utan att tänka mig för så säger jag Naww och tar han på axlen. Men jag menade inte det på de sättet som jag vet att de lät. Han svarade. Nä det är inte synd om mig, men jag har ont. J fick panik och försökte förklara att jag menade absolut inte så och att han har all rätt att ha ont och han har även all rätt i att han ska vara medicinerad innan mobilisering sker.  Jag gick ut och sa till syrran att han måste ha något nuuu. Och hon kom med med på direkten. Sen gick jag hela tiden och hade ångest över detta. Men jag var inne dagen efter och pratade med honom och han förstod att jag inte menade så. Men jag har lärt mig att tänka tyst. Allt ska inte sägas det kan tänkas and thats it. Detta är något som jag bär med mig.
Jag vet att mina sm sketna ord i hans onda kropp egentligen inte är värd ett skit. För så ont som han hade och allt han har gått igenom. Så ska han inte behöva höra NÅGON säga så.
Nä. man lär sig av sina misstag och det är viktigt att det kan ske en gång, sen har man lärt sig. Och då gör man inte om det igen. Och alla dem som säger att dem tänker inte på vad dem säger och gör osv när de dricker osv. GE då fan i att dricka era nötter, osv. Man måste tänka lite innan man talar och det är något jag hela tiden håller på att lära mig. Nu ska jag sova. Har mkt som ska göras i morgon.
sov gott GodNatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0