Bus o bus

I två dagar har min älskade lille son varit skit jobbig. Och JA man får säga så som förälder. Men jag märker att när jag har varit ledig har vi inte hft samma rutiner som innan, och det skapar oro hos barn. Speciellt barn som är vana vid rutiner och regler.
Och det är något barn allmänt mår bättr av. Vilket är bevisat osv.
Jag kan mycket väl höja min röst, men även där ska jag försöka ändra mig. Man ska inte behöva "skrika" till sina eller andras barn.
Så det e det jag ska lära.
Och jag ska även göra mina tentor =/
Jag har inte så mkt kvar, men de som är kvar att göra nu är:
* Omvårdnaden av för tidigt fött barn
* Föräldrars behov
* Plötslig spädbarnsdöd.
* Allergiska sjukdomar ink astma
* Intoleranser. (flera olika)
* Cystiskt fibros
* Diabetes inflammatoriska tarmsjukdomar
* Infektioner hos barn
Så nu är det inte mkt kvar. Som skönt är =)
I morgon går jag ut på min APU. =)
Efter dessa fem veckor så är jag klar i skolan. Ja iallafal framtills jag väljer att läsa vidare =)
En av mina lärare sa hela tiden att jag MÅSTE läsa vidare. Att jag inte skulle nöja mig med denna utb =/. Hon tycker syrra, eller  barnmorska. Ja ja. Jag får liksom se.
Men då måste jag plugga upp min matte och det har jag svårt för. Matte och engelska är inte något som jag fixar =/. Medans jag älskar att läsa alt annat typ =)
Nä, nu blir det att plocka undan. Funderar på om jag och barnen ska cykla ut till min mamma o Jörgen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0