HJÄLM

Efter allt man har sett och hört så ska jag börja använda hjälm. Det är något jag alltid säger. Men så idag letade jag reda på min hjälm. Ja och barnen tog en runda på våra cyklar ner till coop. Och alla använde hjälm.
Jag tycker det är pinsamt att vissa föräldrar påstår sig älskar sina barn, men dem är inte rädda om barnens liv. För på tex vår gård cyklar mer än hälften av alla barn utan hjälm. TRAGISKT.
Som vuxen vet man vilka skador som kan ske om man cyklar utan hjälm. Och då tycker jag det är hemskt att barnen inte blir tvugna att använda hjälm.
Jag har gjort som många andra barn, hängt den på styre, eller på packethållaren. För man skulle vara cool. Men hur cool hade man varit om jag idag hade suttit i rullstol för en dum orsak och inte kunna förmedla vad jag själv vill här i världen.
Men de människor som inte använder hjälm, det är dem som inte har något i sin hjärna. Därför anser dem att det inte behövs någon hjälm. De har ändå inget att skydda. Men för helvete tänk på barnen.
Var är alla aktiva föräldrarna. Engerera er som föäldrar istället för välj det lätta utvägen. Men barn finns det sällan lätta vägar. =/.
men jag är i allafall stolt ägare till min nya hjälm. För jag har något att skydda. Jag har två barn som vill ha kvar sin mamma på denna jord. De vill nog inte att jag dog av en sådan korkad orsak. så de så. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0