Sen en sak till

Inget ont till alla vikarier då jag själv gått runt som vikarie och gör det fortfarande. MEN vart fan hittar dem vikarierna till mina barns skola. Seriöst.
Där är minst fyra vikarier. Och INGEN AV DESSA har varit framme och presenterat sig. Varken för mig eller andra föräldrar. Pratade med två andra mammor som sa att den ena var en sådan bitch. Bara skrattade och sa noo shit. HAHAHA
Som sagt vart hittar de alla dessa "underbara" vikarier.
SKAM.. SKAM.. SKAM..
När jag är ute som vikarie ser jag till att ha en namnskylt då det är svårt för barnen och för föräldrarna att komma ihåg vad jag heter. Jag ser till att presentera mig för varje förälder. Om jag ska vaa på ett ställe mer än 1 dag ser jag till att sätta upp en lapp om lite fakta om mig och vem jag är och vad jag gör där.
Lite sunt förnuft kan man som vuxen ha. ANSER JAG.
Åter igen skam skam skam.
Önskar bara att det var fler föräldrar som vågar öppna sin käft. För just nu säger de vad de tycker på skolgården, men när jag frågar om de pratat med rektorn eller personlen säger de NEJ. HALLÅ..
Om man vill ha någon förändring se till att gör en förändring då och det gör man inte via att håll truten. vill man inte sitt/sina barn det bästa. Tyvärr ger man inte sitt/sina barn det bästa genom att hålla näbben utan det gör man när man är aktiv förälder som ifrågarsätter och visar att man bryr sig och inte accepterar allt.
Jag som förälder ska inte behöva känna mig så otrygg med att lämna mina barn på skolan, men speciellt på fritids.
Sen klart att man kan snacka om resurser. MEN det för inte göra att våra barn blir så lidande som de blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0